Elsősegély
Felmérések bizonyítják, hogy a balesetek legalább 50%-a emberi mulasztásból történik. Tudnunk kell, hogy mindenki juthat bajba, és át kell gondolnunk, hogy mi lenne, ha éppen én vagyok az a személy, akinek segítségre van szüksége. Mi volna az a cselekedet, amit mi magunk is elvárnánk másoktól.
A bajba jutott társainknak nyújtható segítség nem csak, hogy elvárható emberi cselekedet, de kötelesség is. Ahhoz, hogy ezt a kötelességünket teljesíteni tudjuk fontos az ehhez szükséges tudás elsajátítása. Mindenkinek meg kellene szerezni azt a tudást, ami lehetőséget ad a szakszerű segítségnyújtás alkalmazására, ha arra szükség adódik.
Az adott szituációban a legfontosabb, hogy gyorsan és hatékonyan tudjuk szakszerűen segítséget adni. A projekt során való foglalkozásokon előbb az elméleti tudást sajátítják el a diákok, majd ezt a tudást ambu - babán, gyakorlatban is elvégezhetik, és a legalapvetőbb segítségnyújtást gyakorolhatják, elsajátíthatják azt a technikát, ami után hatékonyabban tudnak segítségére lenni a bajbajutott embertársaikon. Természetesen tudnunk kell, hogy mindezeken túl fontos a „lélekjelenlét”, hisz anélkül nem tud segítséget nyújtani senki. Ha mégis olyan helyzet adódna elő, hogy az ijedségtől, félelemtől nem vagyunk képesek segítséget nyújtani, akkor az a legjobb, amit tehetünk, hogy minél hamarabb segítséget hívunk, és mellette maradunk a sérültnek, hogy megnyugtassuk, és ha lehetséges az éberségét fenntartsuk.
A projektnek az a célja, hogy kialakítson a tanulókban felelősségteljes és szabálykövető magatartás. További cél egy olyan pozitív attitűd kialakításat, amely nyitottá tesz, mások tiszteletére, megbecsülésére, ha szükséges a védelmére, vagy éppen a segítségnyújtásra. Képes legyen a tanuló felmérni mit tehet egy „éles” helyzetben saját kompetenciáinak ismeretében hatékonyan tudjon és merjen segíteni embertársain. Fel tudjon fontossági sorrendet állítani. A foglalkozásokon az ismeret elsajátítására segítséget adnak a szemléltető eszközök, a különböző helyzeteket bemutatott képek, a pedagógus által elmondott szöveges tartalom, valamint az együtt feldolgozott oktató filmeken látottak.